منشور اخلاقی کارخانه قند نیشابور :


منشور اخلاقی روابط عمومی در شرکتهای زیربط توسعه صنایع بهشهر
انجمن متخصصان روابط عمومی، انجمنی است تخصصی و حرفه ای که در حوزه روابط عمومی و ارتباطات فعالیت می کند. این انجمن در تلاش است با نزدیک کردن سازمان ها، شرکت ها و سایر نهادهای ذیربط از طریق اجرای فعالیت های علمی و تخصصی به رشد و اعتلای حرفه و دانش روابط عمومی و تسهیل خدمات مناسب به مخاطبان و عموم مردم کمک کند. تلاش های این انجمن معطوف به شرایط بومی ایران و بر اساس ارزش های اخلاقی اسلامی بوده و بر آن است تا ضمن تعامل با مخاطبان به پر کردن خلاء های آموزشی، پژوهشی و اجرایی در حوزه روابط عمومی نیز مساعدت نماید.
التزام و اجرای این منشور در عرصه عمل یک باید بسیار مهم برای همه اعضاء و کارگزاران روابط عمومی است. ما به این منشور اخلاقی به عنوان یک مدل برای حرفه روابط عمومی در ایران می نگریم.
اعضای انجمن متخصصان روابط عمومی به منظور تکریم، همکاری و تلاش برای جلب رضایت مخاطبان بر اصول اخلاقی زیر هم پیمان و استوار خواهند بود:

۱٫ رفتار انسانی
ما معتقدیم عبودیت، تهذیب نفس و تربیت انسانی، محور اصلی توسعه و رشد بشریت بوده و رستگاری و سعادت را در نزدیکی به خداوند و مراعات اصول و تعالیم روح بخش دین مبین اسلام می دانیم و در این راستا حفظ شئونات اسلامی، اخلاقی و وارستگی ظاهری در عرصه فعالیت های روابط عمومی را مقدم می شماریم.

۲٫ التزام به قانون
ما خود را نسبت به انجام وظایف مبتنی بر رعایت موازین و مقررات قانونی، اخلاقی و حرفه ای روابط عمومی ملزم می دانیم.

۳٫ خدمت به مردم
فعالیت های انجمن، برگرفته از اصول علمی و تاسیسی روابط عمومی یعنی تکریم مخاطب، صداقت، گفتگو، شفافیت، امانتداری، انصاف و بی طرفی است. ما تمام تلاش خود را بر خدمت به جامعه و پاسخگویی متمرکز می کنیم و پاسخگویی به مردم را تکلیف حرفه ای و وظیفه انسانی خود می دانیم.

۴٫ حرفه گرایی
ما همواره برای افزایش آموخته ها، بهبود نگرش و پرورش مهارت های خویش می کوشیم و در همه زمینه ها خلاقیت و نوآوری را به عنوان یکی از اصول اساسی روابط عمومی سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و حضور موثر و باکیفیت در عرصه روابط عمومی را مستلزم آموزش مستمر، تحقیق و برنامه ریزی می دانیم.

۵٫ صداقت
ما در انجام وظایف خود، صداقت و درستکاری را که از اصول حرفه ای و اخلاقی روابط عمومی است در راس فعالیت های خود قرار داده و آن را در جلب و حفظ اعتماد مردم به کار می گیریم.
ما هیچ اقدامی را با هدف نادرست و فریبنده انجام نمی دهیم و از فعالیت هایی که ماهیت گمراه کننده داشته باشد حمایت و پشتیبانی نمی کنیم.

۶٫ گفتگو
ما خواهان ایجاد شرایط اخلاقی، فرهنگی و عقلایی گفتگو به منظور شنیدن صدای مخاطبان و پاسخگویی به آنان هستیم.

۷٫ شفافیت
ما اعتقاد داریم روابط عمومی، حرفه ای است که نیاز دارد فعالیت های خود را به صورت آشکارا و در فضای باز بدون ابهام انجام دهد تا سیاست های عمومی، تغییرات و اقدامات عمده به طور شفاف در اختیار مخاطبان قرار گیرد که این امر سبب افزایش اعتماد عمومی نیز می شود.

۸٫ رازداری
ما اعضای انجمن متخصصان روابط عمومی به منظور افزایش اعتماد عمومی، رازداری را در راس فعالیت های خود قرار می دهیم.

۹٫ مشارکت گرایی
ما اعضای انجمن متخصصان روابط عمومی به مشارکت سازنده مخاطبان در پیشبرد اهداف و بهینه سازی فعالیت های حرفه ای احترام می گذاریم.

۱۰٫ رقابت سالم
ما به شهرت حرفه ای سایر سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها، موسسات، انجمن ها و تشکل ها احترام گذاشته و به اعتبار هیچ شخص و موسسه ای عمدا و سهوا صدمه نمی زنیم.
ما نسبت به انجام مطلوب وظایف خود در جهت بهبود فضای کسب و کار پایبند هستیم و از هر اقدامی که بتواند به اعتلای دانش و حرفه ای گرایی روابط عمومی بیانجامندحمایت و پشتیبانی می کنیم.